Vanliga frågor

Frågor och svar



POLICY
VID KUNDBESÖK BOKNING HOS OSS KONTROLLFRÅGOR

Det finns massor vi kan hjälpa dig med men huvudsakligen är det teknisk support i hemmen. Det vill säga att vi skickar ut en tekniker som löser dina tekniska problem hos dig. Detta kan vara allt från att datorn inte fungerar till att du vill lära dig hur man navigerar på din nya telefon. Vi skulle säga att vi kan hjälpa dig med allt berör din teknik och hemelektronik. Du kan läsa mer om varje tjänst Här.

Från och med Måndag den 1 augusti 2016 gäller RUT-avdrag för IT-tjänster utförda i hushållen. Detta innebär att du som privatkund har rätt till att göra ett avdrag på 50% av kostanden vid ett hembesök. För att det ska vara avdragsgillt måste uppdraget vara utfört i kundens bostad men gäller även i hans eller hennes föräldrars bostad sålänge denne betalar för ärendet. Idag har en privatperson 75 000 kr per år som är avdragsgillt så länge denne inte har fyllt 65 år då summan stiger till 50 000:- kr/år.

Vi har två alternativ att välja mellan vid köp av ett hembesök av oss Faktura, E-Faktura och Swish.

Beroende på vad du är intresserad av så har vi olika priser. Du betalar idag 399:- kr per hembesök efter RUT-Avdrag, ifall du väljer att inte använda dig av RUT-avdraget så betalar du 798:- kr. Vid köp av ett hembesök har vi en fast kostnad vilket innebär att du betalar för ärendet och inte tiden för hur länge ärendet pågår. Det är lite skillnad vid köp av enskild utbildning då du betalar 399:- kr första timmen sedan tillkommer 99,75 kr efter påbörjad kvart.

Våra kunskaper är begränsad och det finns alltid en chans att vi inte kan komma fram till en lösning på ett problem. Då har vi en så kallad "Trygghetsgaranti" som garanterar dig pengarna tillbaka. Det finns alltid en lösning på ett problem om just vi inte kan lösa det så hjälper vi dig gärna med rekommendationer till vart du kan vända dig för rätt hjälp.

Vi har som mål att kunna hjälpa kunden inom rammen av 48h men bokar oftast besöken samma dag som vi blir kontaktade. Vid bokning så blir kund uppringd av en tekniker som gör att ni kan boka en tid tillsammans som passar. Vi strävar efter att våra tekniker bygger långa relationer till våra kunder genom att den tekniker du blir uppringd av förblir din personliga.

Om du är missnöjd med ditt besök av oss ska du lämna klagomål till oss via mail eller per telefon. Vi strävar alltid efter att kunden ska vara nöjd med varje besök och utför vardagliga kvalitetskontroller för att se vart vi brister och vad vi kan göra bättre. Du har alltid rätt och komma med dina åsikter kring ditt besök. Vi har också en trygghetsgaranti som gör att du inte behöver betala för ett besök som inte blev som du ville.

Ta vara på din fritid, så sköter vi teknikstrulet.

Upplev en enklare vardag och boka idag.

Boka här